Alla inlägg under december 2020

Av Jennika Persson - 31 december 2020 10:41

Som jag skrev igår så har ju det här året verkligen inte varit som jag tänkte för ett år sen. Men man har ju lärt sig mycket ändå. Nu tänkte jag sammanfatta genom att skriva positiva och negativa grejer med 2020.

Postivt med 2020:
? Min bästa vän blev gravid och fick sin bebis i slutet av 2020. Det tveklöst bästa som hände 2020.
? Att mina nära och kära fick vara friska och må bra.

Negativt med 2020:
? Covid-19. Det säger allt. Skit virus!!
? 2 begravningar i början av året.
? Att jag inte kunde träffa alla jag ville träffa när jag ville.

Det här sammanfattar året rätt bra. Mest negativt men lite positiva ljusglimtar. Nu blickar vi framåt mot 2021.

Av Jennika Persson - 30 december 2020 20:42

Nu är det snart dags att säga hej då till det här skitåret. Det ska bli så skönt och så hoppas jag verkligen att 2021 blir mycket bättre. Jag tänkte sammanfatta lite om året imorgon.

Idag har vi firat min man som fyller år idag. Vi skulle beställa mat och ha det mysigt. Det blev väl inte riktigt som vi tänkt oss. Först fick jag sjukt ont i magen som tur var gick över rätt snabbt. Ingen aning om vad det va och hoppas det inte kommer tillbaka. För det va riktigt vidrigt. Sen kom inte maten förrän efter skitlång tid. Men tillslut blev det bra och Hilda fick sin glass som hon längtat efter hela dagen.

Imorgon ska vi fira med Fredriks föräldrar. Äta trerätters och spela bingolotto. Jag hoppas det blir den bra dag.

Av Jennika Persson - 25 december 2020 20:15

Idag har vi mest tagit det lugnt. Barnen har lekt med sina julklappar. På eftermiddagen gick vi ut och var ute i några timmar. Hilda hittade en av sina förskolekompisar ute som hon lekte en stund med. Så det har varit en härlig dag.

Av Jennika Persson - 25 december 2020 20:12

Igår var det julafton. Det blev en riktigt bra dag trots att det absolut inte blev som det brukar vara. Fredriks föräldrar var här. Så vi åt gott och mös framför tvn. Barnen fick massa julklappar som dom var riktigt nöjda med. Så allt blev väldigt bra. Jag är helt klart nöjd.

Av Jennika Persson - 20 december 2020 10:01

Ja snart är det jul. I fredags gick jag och barnen på jullov. Fredrik jobbar fram till julafton men sen är han ledig ett tag. Allt har gått i ett nu. Varit riktigt intensiva veckor. Foten är fortfarande inte riktigt bra och mitt psyke är inte stabilt just nu. Jag är glad att mina barn har en fantastisk pappa som kan ta dom när jag behöver vila för att orka sen. Idag är verkligen en Down dag. Men det är okej, det får vara så.

Av Jennika Persson - 8 december 2020 20:34

Livet rullar på som vanligt igen. Jobb och förskola. Går i ett just nu. Hinner inte riktigt med. Det är ju snart jul, var har tiden tagit vägen liksom? Även om den här julen inte kommer bli alls som någon jul innan ska det ändå bli skönt att få va lite ledig. Har fått våra ledigheter godkända nu så det är bra. Men allt är konstigt just nu. Som tur är så är mina barn lite för små för att förstå hur världsläget ser ut. Det är jag faktiskt glad för, räcker att jag måste ta hand om min egen ångest. Min psykiska hälsa har minst sagt varit svajig sen corona bröt ut. Men jag kämpar på.

Av Jennika Persson - 6 december 2020 22:33

Nu är det en vecka sen jag stukade foten och satt i evigheter på akuten. Nu äntligen börjar foten bli bättre. Nu har jag gått rätt mkt på den och då känns det. Imorgon ska jag jobba, hoppas det går bra.

I helgen har vi bakat och klätt granen. Hilda tyckte det va riktigt kul att baka pepparkakor och bakade med mig nästan hela tiden. Lussekatter va oxå skoj. Klä granen va såklart oxå roligt. Så har varit en kul helg.

Av Jennika Persson - 3 december 2020 11:05

Så fort jag tror att foten är bättre börjar skiten värka igen. Sen slog jag ju i knäet oxå och det verkar det med. Men lyckades lämna barnen på förskolan så jag kan va hemma och vila. Tyvärr har dom nåt underhållsarbete på fjärrvärmen idag mellan 8-15 så nu börjar det bli lite kallt. Men jag får försöka klä på mig så jag inte fryser. Är lite trött oxå och då fryser man ju lättare. Anton sover sådär just nu så måste sova bredvid honom större delen av natten och det är inte det skönaste. Men bara att ta sig igenom.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards