Alla inlägg under januari 2022

Av Jennika Persson - 31 januari 2022 20:47

Lördagen innan jag fick covid-19 så var vi på ett sagoland i Malmö som heter Funnys äventyr. Så kul. Barnen älskade det och jag förstår verkligen det. Så underbara miljöer och så fint uppbyggt. Det kommer vi besöka fler gånger :)

Av Jennika Persson - 31 januari 2022 20:41

Nu har jag varit frisk ett tag och är inne på andra veckan av jobb och förskola efter covid-19. Ingen annan i familjen blev sjuk så det va skönt. Men känns lite som man väntar på det igen. Väldigt många har det eller har haft det nu. Lika bra att va över det känner jag.

I lördags va vi ute och åt på restaurang hela familjen. Så mysigt. Skönt att göra något normalt när hela världen är helt upp och ner.

Av Jennika Persson - 20 januari 2022 13:26

Det blev inte så länge som vardagsrutinerna varade. Typ en vecka. I lördags när vi kom hem från Funnys äventyr I Malmö började jag få symptom. Mådde sämre på söndagen så då beställde jag test som jag skulle få ta på tisdagen. Måndagen va jag ännu sämre och fått feber. Tur att Fredrik kunde ta barnen. Han fick komma hem från jobbet för det funkade inte. På tisdagen mådde jag lite bättre och tog testet. Igår fick jag svar och det va såklart positivt. Nu mår jag bättre men blivit av med lukt. Det suger dock att vara i karantän. Jag är dock glad att vi är två. Fredrik mår än sålänge bra. Får väl se när jag blir sjuk. Skulle ju förvåna mig om han inte blir det. Barnen är pigga såklart.
Nu hoppas jag att jag snart blir helt frisk för det här är inte kul.

Av Jennika Persson - 10 januari 2022 06:52

Ja då har ännu en helg förflutit. Vi har inte gjort så där jättemycket. Men varit mysigt ändå. I lördags lekte Hilda mycket med grannpojken. Vi var ute en sväng på lekplats och så men Anton hade inte sin bästa dag om man säger så. Han är väldigt mycket snart 3 år just nu. Vissa gånger är det så jag vill slita mitt hår. Men förhoppningsvis blir det snart bättre. Sen har vi spelat "Den försvunna diamanten" säkert 20 ggr under helgen. Det är det roligaste Hilda vet för tillfället. '


Igår fick jag till ett löppass på 12 km, väldigt skönt att komma ut. Jag kände mig lite deppig innan men efter kändes det mycket bättre. På eftermiddagen gick jag och barnen till farmor och farfar. Vi hängde där en stund och Hilda spelade Fia med knuff. 


Idag börjar verkligheten igen. Dags för ordentliga rutiner igen :) 

Av Jennika Persson - 7 januari 2022 21:25

Förra året vid den här tiden så skrev jag ett inlägg om mina målsättningar inför 2021. Tycker att jag höll dom helt okej.

Inför 2022 är mina målsättningar:
* Fortsätta träna som jag gör
* Lära mig stå på händer
* Sätta åtminstone ett pb
* Umgås mer med nära och kära (beror ju mycket på pandemimöget)
* Fortsätta jobba med mig själv

Efter att ha levt med en pandemi i snart 2 år så tar man inget förgivet längre. Men träningen är något jag lyckats hålla igång trots pandemi och det är jag stolt över :)

Jag går en onlinekurs i handstående. Så ska bli kul att se om jag lyckas.

Av Jennika Persson - 7 januari 2022 21:19

I måndags började vi jobba och barnen på förskolan igen. Även om den här veckan inte riktigt är vardag så har vi i alla fall testat på det här med vardag igen haha. Det har tydligen varit jobbigt för jag är helt slut ikväll. Barnen har haft lite svårt att sova i veckan och svårt även ikväll. Det tar ett tag att ställa om dygnet.

Helgen blir väldigt lugn tror jag. Fredrik har jour så vi kan ju inte planera så mycket.

Av Jennika Persson - 6 januari 2022 08:47

Dagen innan nyårsafton fyllde min  fantastiska man 40 år. Så då hade han bokat Gothia towers i Göteborg. Det var väldigt trevligt. Första gången barnen bodde på hotell. Det gick helt okej, Anton hade det jobbigt när vi skulle sova men annars gick det bra. När vi kom ner till Göteborg så hade vi bokat att vi skulle gå på Liseberg. Sista dagen dom hade öppet för säsongen. Det blev en jättemysig eftermiddag/kväll. Anton älskar att åka karuseller. Hilda med men inte lika mycket som Anton haha. Vi åkte Rabalder (liten bergochdalbana), han ville inte ens gå av haha.


               



På nyårsafton skulle vi egentligen träffat kompisar men dom var sjuka så istället bestämde vi att vi skulle gå på bio. Väldigt mysigt. Vi såg Bamse och vulkanön. På kvällen hade vi Pinchos bokat också väldigt mysigt. Sen blev det häng på hotellrummet. Anton höll ut hela kvällen och var vaken till tolvslaget. Väldigt nöjda med nyår också. På nyårsdagen åkte vi hem till Helsingborg igen :)


             

Av Jennika Persson - 6 januari 2022 08:40

Nu har det varit julafton. Julafton firade vi hos mina föräldrar i Vedum. Väldigt lugnt och mysigt. Barnen verkade väldigt nöjda. På juldagen åkte vi till min pappas syster och firade jul med pappas släkt. Kul att träffa alla igen då det var två år sen pågrund av pandemin. Men julen var ävldigt mysig och det var skönt att äntligen komma iväg. 


                 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards